Mit jelent az, hogy INTEGRÁLT NEVELÉS az óvodában?
Az integráció, integrálás szó a Magyar értelmező kéziszótár meghatározása szerint „különálló részeknek valamely nagyobb egészbe, egységbe való beilleszkedését, beolvadását” jelenti, ami esetünkben a fogyatékkal élők, akadályozottak, azaz speciális nevelési igényű gyerekeknek az épek közé való beilleszkedését jelenti.
Az integrált nevelés tehát azt jelenti, hogy az óvodák felvállalják a beszédhibás és egyéb fogyatékos gyerekek nevelését, fejlesztését, ha a gyermek közösségben (jelen esetben óvodában) ellátható, beilleszthető. Ez minden esetben az adott ovitól függ, hogy a felszereltsége, kialakítása,(pl.:rámpa, kapaszkodó) ezt lehetővé teszi-e.
Általában az óvodák az alábbi speciális problémával küzdő gyerekeket tudják fogadni: (erről mindig tájékozódni kell!)
A normál óvodai nevelés során ezeknek a gyerekekenek javítható az életminősége, a hátrányok csökkentése- az ép gyerekek megtanulják elfogadni a másságot, természetessé válik számukra a segítség nyújtás, a tolerancia, az elfogadás. Ezek mind- mind nagyon fontos emberi tulajdonságok!